Olen viimeaikoina kiinnittänyt paljon huomiota mainoksiin. Varsinkin YouTubea selaillessani en pääse katsomaan videota, ennen kun olen katsonut jotain mainosta. Se olisi ok, elleivät mainokset olisi aina täynnä paljasta pintaa ja väkivaltaisten elokuvien tai pelien trailereita. Miksi mainokset eivät voi olla hauskoja ilman väkivaltaa? Jos haluan katsoa jotain väkivaltaista, niin osaan kyllä itsekin etsiä sitä netistä. Ei sitä tarvitse nyt joka paikkaan tunkea.

Mainokset jo ylipäätänsä ärsyttävät minua. Kaipaan sitä aikaa, kun YouTube ei ollut täynnä mainoksia. Minulle riittä hyvin TV:n mainoskatkot. Tiedättekö sen tunteen, kun illalla kuuntelette rauhoittavaa musiikkia rankan päivän jälkeen ja Avengers- mainos pärähtää soimaan juuri, kun meinasit nukahtaa? Sitten vituttaa, sillä mainoksien äänet tulevat kovempaa kuin muu musiikki. Varsinkin niille, jotka kuuntelevat iltaisin korvanapeilla musiikia on tämä tunne tuttu.

Olen saamassa mopokortin. Tai niin ainakin toivon, sillä inssi huolettaa minua. Minua pelottaa, että kaadun uudestaan. Kaaduin ensimmäsellä ajotunnilla mutkassa. Yllätys yllätys, asfaltilla oli hiekkaa ja minäpä tein jyrkän käännöksen. Eipä sitä muuta kuin ojaan kyljeellen. Onneksi oli mopokoulun skootteri ja valmiiksi jo naarmuilla.

Minun pitää lähteä tänään viimeiselle ajotunnille. Lähdemme liikenteeseen ajamaan. Minulla on korvalappu, johon opettaja antaa ohjeita. Minua jännittaa, sillä tänään minä ajan edellä ja opettajani tulee perässä. Kyllä se menee hyvin... Toivottavasti.

https://www.youtube.com/watch?v=TG-s48gYY-8